Project

Opzetten en uitvoeren van marktonderzoek

#

Ga terug naar het overzicht

Datum

Oktober 2024

}

Duur

8 weken

Ondernemers

8

Aantal studenten

32

Marktonderzoek

Laat jouw markt onderzoeken door studenten van ROC Mondriaan!

In oktober gaan de tweedejaars studenten van de opleiding Marketingcommunicatie van ROC Mondriaan marktonderzoek uitvoeren voor jouw onderneming. Dit is jouw kans om waardevolle inzichten te verkrijgen en tegelijkertijd jonge talenten te ondersteunen in hun leerproces.

Meer inzicht in jouw klanten en markt?

Wil je meer inzicht krijgen in jouw klanten en markt? Dan is dit project iets voor jou. Wij zoeken ondernemers met een onderzoeksvraag, zoals:

  • Klanttevredenheidsonderzoek: Hoe tevreden zijn klanten over jouw bedrijf, dienst of product?
  • Haalbaarheidsonderzoek: Hoe haalbaar is een nieuwe dienst of product? Of hoe kan een bestaande dienst of product verbeterd worden?
  • Imago-onderzoek: Wat is het beeld van jouw organisatie ten opzichte van de belangrijkste concurrenten?

De studenten gaan gedurende 8 weken in een groepje van 4-5 studenten met jouw vraag aan de slag.

Wat verwachten we van jou?

Om deze samenwerking succesvol te maken, vragen we de volgende inzet:

  • Week 1: 1,5 uur – Je bent aanwezig tijdens de kick-off van de challenge, waar je wordt gekoppeld aan de groep studenten die met jouw onderzoeksvraag aan de slag gaat.
  • Week 2: 1,5 uur – Briefing van de studenten over de specifieke onderzoeksvraag en de verwachtingen.
  • Week 8: 1,5 uur – Na 8 weken geven de studenten de eindpresentatie en ontvang je het eindrapport.

Wat houdt het onderzoek in?

Een volledig onderzoekstraject door onze studenten omvat:

  • Contact met de opdrachtgever
  • Formuleren van de aanleiding van het onderzoek, hoofdvraag en deelvragen
  • Opzetten van desk- en fieldresearch
  • Uitvoeren van fieldresearch
  • Analyseren van de resultaten van desk- en fieldresearch
  • Formuleren van conclusies en aanbevelingen
  • Rapportage en presentatie van de bevindingen

Door deel te nemen aan dit project, krijgt jouw bedrijf niet alleen gedegen onderzoeksresultaten, maar draag je ook bij aan de praktijkgerichte opleiding van toekomstige professionals in de marketingcommunicatie.

We kijken uit naar een succesvolle samenwerking!

Digitale Sprint inspiratiesessie

Heb je de inspiratiesessie gemist op 1 december? Geen probleem, we hebben de sessie opgenomen. Je kunt de sessie dus terugkijken.

We hebben projecten uitgelicht die gaan plaatsvinden tijdens de Digitale Sprint. Ook vertelden we wat je kunt verwachten van de samenwerking met studenten en welke bijdrage van jou wordt verwacht.

I

Klik hier om de livestream terug te kijken

Vragen over dit project?

Neem contact op met ons team.

Mailen

info@mkbdigiwerkplaats.nl

simone jansen hexagon